Cuma, Eylül 22, 2006

hayal?

konuşan araba söz öbeği gçtiğinde, bu arabanın yapay zekasını, sözcük işleme yeteneklerini, kullanımının gerçekten işe yarayacağı alanları, sosyal ve psikolojik etkilerini, oluşabilecek güvenlik açıklarını, maliyet hesaplarını düşünmekten "kim bilir neler anlatırdı?" diye düşünememeye hayal kuramamak diyorum.

hayal kuramamaktan daha kötüsü ise bu durumun farkında olmak sanıyorum.

yukarıdaki paradigmayı "ben aşık olmak istiyorum" cümlesine uyarlayalım. çok eğlenceli bir depresyon çıkıyor karşımıza.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

konuşan araba söz öbeği geçtiğinde, bu arabanın yapay zekasını, sözcük işleme yeteneklerini, kullanımının gerçekten işe yarayacağı alanları, sosyal ve psikolojik etkilerini, oluşabilecek güvenlik açıklarını, maliyet hesaplarını düşünmeye mühendis kafası diyorum. içinde ne varmış nasıl çalışıyo bu meret diye televizyonu açıp bi daha toparlayamayan bu yüzden televizyon izleyemeyen biri gibi.. analiz yaparken yaşamayı kaçırmak diyorum.
"kurcalama bozacan şimdi" söz öbeğini konuşan arabaya ya da aşık olmak üzerine koyduğun zaman atalarımız büyük adamlarmış diyorum.
ayrıca şu "ben aşık olmak istiyorum" cümlesi ne kadar komik bir cümledir istenince oluyor mu bu meret? köşe başındaki kebap salonuna telefon açıp "ben bir buçuk adana bir de aşık olmak istiyorum" desek hatta "adanaya soğan koyma aşk ise acısız olsun piyaz istemez" falan..
acıktım be...

Adsız dedi ki...

çok mu karmaşık ne =) nie giriyosun ki depresyona..girme.. ii şeler düşün sen..aa biliomusun senin araban da konuşuo..konuştum ben.. :) bu arada günlüğünü izinsiz okuduum için özür dilerim :P